Χρηματοδότηση Δικηγορικών Γραφείων – Τι Πρέπει να Ξέρετε

Χρηματοδότηση Δικηγορικών Γραφείων – Τι Πρέπει να Ξέρετε

Thursday 23 August 2018

Στο προηγούμενο blog post είχαμε μιλήσει για το πρώτο βήμα για ένα επιτυχημένο δικηγορικό γραφείο – πώς να θέσετε τον καθημερινό οικονομικό σας στόχο, το ποσό δηλαδή που είναι ιδανικό για εσάς, και πώς να το ορίσετε.

 

Στο σημερινό μας blog post θα μιλήσουμε για ένα πολύ δύσκολο θέμα που αποτελεί βραχνά για πολλές επιχειρήσεις:

 

Τη χρηματοδότηση.

 

Ανεξαρτήτως από το είδος της νομικής σας επιχείρησης, προτείνουμε να εξασφαλίσετε μια μικρή χρηματοδότηση αρχικά, η οποία να μεγαλώνει σταδιακά. Αυτή θα σας προστατεύσει από τυχόν αναποδιές και θα εξομαλύνει τη διαφορά μεταξύ εσόδων και εξόδων.

 

Έχουμε δει επανειλημμένως τις καταστροφικές συνέπειες που έχει η αδυναμία λήψης χρηματοδότησης, τη στιγμή που εκκρεμούν πληρωμές μισθών και προηθευτών και η ρευστότητα της δικηγορικής ή κάθε άλλης επιχείρησης, είναι περιορισμένη.

 

  • Οι εργαζόμενοι απογοητεύονται και αμελούν τη δουλειά τους ή κωλυσιεργούν
  • Οι προμηθευτές διεκδικούν τα χρήματα τους με σκληρό τρόπο καταστρέφοντας τις σχέσεις που έχουν αναπτυχθεί

 

 

Η καλύτερη στιγμή για να ζητήσετε χρηματοδότηση είναι όταν ΔΕΝ ΤΗ ΧΡΕΙΑΖΕΣΤΕ.

 

Τότε μόνο τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα θα σας πουν ναι, καθώς το επίπεδο του ρίσκου πέφτει κατά 90% για αυτά.

 

Έτσι, είτε ξεκινάτε ένα δικηγορικό γραφείο είτε αναπτύσσετε αυτό που ήδη έχετε, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να λάβετε τη «μη απαραίτητη» χρηματοδότησή σας. Επίσης, σας συστήνουμε ανεπιφύλακτα να ξεκινήσετε μια πιο θερμή σχέση με τον διευθυντή της τράπεζας που σας εξυπηρετεί.

 

Είναι η προσωπική σχέση που κάνει όλη τη διαφορά.

 

  • Αν δεν τον γνωρίζετε, συστηθείτε του/της.
  • Εκμεταλλευθείτε τυχόν σχέσεις γνωστών/φίλων/συγγενών με διευθυντές τραπεζών και ζητήστε να σας συστήσουν.
  • Εξηγήστε το πώς δουλεύει το γραφείο σας. Πείτε πόσα χρήματα χρειάζεστε. Στις δύσκολες στιγμές, αυτός ο άνθρωπος θα αναλάβει να μιλήσει με τις απρόσωπες επιτροπές που παίρνουν τις αποφάσεις.

 

Φυσικά, οι άνθρωποι αυτοί μετακινούνται από τράπεζα σε τράπεζα καθώς αυτή είναι η καριέρα τους, γι’ αυτό συστήνουμε να μετακινείστε και εσείς μαζί τους.

 

Είναι λοιπόν πολύ σημαντικό να επιλέγετε τον διευθυντή τράπεζας με σύνεση. Σε δύσκολες στιγμές, μια χρηματοδότηση μπορεί να καθορίσει τη βιωσιμότητα της επιχείρησής σας, επομένως μην παραβλέπετε τη σπουδαιότητα αυτής της σχέσης.

 

Άλλη μια σχέση «οικονομικού» τύπου που πρέπει να αναπτύξετε είναι με το λογιστή σας. Τα περισσότερα δικηγορικά γραφεία που γνωρίζουμε σε όλα αυτά τα χρόνια, προσπαθούν να μην ασχολούνται πολύ με αυτή τη σχέση.

 

Όμως, αν θέλετε να έχετε μια επιχείρηση και όχι να είστε απλά ένας δικηγόρος, πρέπει να έχετε άμεσο έλεγχο και πρόσβαση στα νούμερα. Και για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, τα νούμερα λένε την ιστορία της επιχείρησής σας.

 

Χωρίς συναισθηματισμό, χωρίς προκατάληψη και χωρίς «θα». Κάθε δικηγορική επιχείρηση πρέπει να έχει καλή σχέση με τον λογιστή, ο οποίος γνωρίζει το ιστορικό και μπορεί να το αποκωδικοποιήσει για λογαριασμό σας.

 

Στην αρχή κάθε μήνα, μεταξύ 1-10, θα πρέπει να προγραμματίζετε μια συνάντηση, είτε πρόσωπο με πρόσωπο είτε τηλεφωνικά με τον λογιστή σας, για να σας λέει την αλήθεια σχετικά με τον προηγούμενο μήνα.

 

Είναι ίσως ο καλύτερος τρόπος για να δουλέψετε εντός των στενών πλαισίων της επιχείρησής σας και να βεβαιωθείτε ότι είναι επικερδής και έχει ρευστότητα.

 

Σε αυτό το σημείο ο λογιστής θα σας δώσει μια σειρά από δείκτες, τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε σαν σημεία ένδειξης της πορείας της επιχείρησής σας.

 

Αν σας ενδιαφέρει να δείτε ένα παράδειγμα δεικτών, έχουμε γράψει ένα ανάλογο άρθρο στο Facebook Group μας, το Greek Lawyers Club, το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ: https://bit.ly/2MGUqTJ

 

Αν δεν μπορείτε να το δείτε, σημαίνει ότι δεν έχετε πρόσβαση – είναι εύκολο να ζητήσετε να γίνετε μέλος, όλοι οι δικηγόροι γίνονται δεκτοί εντός 24 ωρών: https://www.facebook.com/groups/260426541367583/

 

Λέγοντας λοιπόν για τους δείκτες, μπορεί να διαφέρουν από επιχείρηση σε επιχείρηση, αλλά αυτό που πρέπει να ξέρετε είναι, ότι αν κάποιο μήνα είναι εκτός ορίων τότε κάτι δεν πάει καλά (ή το αντίστροφο!)

 

Ένας δείκτης για παράδειγμα είναι τα έσοδα που προέρχονται από τις ενέργειες marketing. Ή το κόστος απόκτησης ενός νέου πελάτη. Αν δεν έχετε ιδέα για τους δείκτες τότε μάλλον προχωράτε στα τυφλά.

 

Αυτό ήταν! Στο επόμενο blog post θα μιλήσουμε για τον σχεδιασμό της δικηγορικής σας επιχείρησης. Πού βρίσκεστε αυτή τη στιγμή, πού θέλετε να πάτε και πώς θα σχεδιάσετε τη διαδρομή που θα σας οδηγήσει στο στόχο σας.