Η Τέταρτη Οικονομική έννοια: Η Καθαρή θέση (Ίδια Κεφάλαια) και η Ιστορία Των ΜcDonalds

Η Τέταρτη Οικονομική έννοια: Η Καθαρή θέση (Ίδια Κεφάλαια) και η Ιστορία Των ΜcDonalds

Thursday 12 July 2018

Δυστυχώς, πολύ λίγοι δικηγόροι εκτιμούν την αξία της καθαρής θέσης στη δικηγορική τους εταιρεία. Ναι, η καθαρή θέση είναι το δεύτερο μεγαλύτερο περιουσιακό στοιχείο που μπορεί να έχει ένας δικηγόρος. (Το πρώτο περιουσιακό στοιχείο είναι, φυσικά, η ζωή σας. Περισσότερα για αυτό όμως,σε επόμενα posts).

 

Η καθαρή θέση είναι η οικονομική αξία που δίνει στην επιχείρησή σας ένας πιθανός αγοραστής. Και εδώ βλέπω ένα μειδίαμα στα χείλη σας.

 

Μην το γελάτε.

 

Αγοραπωλησίες συμβαίνουν συνέχεια στο χώρο και όχι μόνο στις επιχειρήσεις εμπορίας αλλά και υπηρεσιών. Πρόσφατα, με την είσοδο των Κινέζων στην Ελληνική αγορά, εκφράστηκε ενδιαφέρον από μεγάλο Κινεζικό κολοσσό να αγοράσει δικηγορικό γραφείο για την εκπροσώπησή του στην Ευρώπη.

 

Και αν ήταν το δικό σας;

 

Πώς θα άλλαζε η ζωή σας;

 

Για να συνεχίσουμε, αυτό που θέλουμε να πούμε είναι ότι το δικηγορικό σας γραφείο είναι το πιο σημαντικό προϊόν σας, όχι οι υπηρεσίες σας, γιατί το δικηγορικό σας γραφείο έχει τη δυνατότητα να σας ελευθερώσει.

 

Όταν το δείτε σοβαρά και αποφασίσετε να μεγαλώσετε την επιχείρησή σας, προκειμένου να την πουλήσετε – με την προϋπόθεση ότι θα πάρετε αυτό που θέλετε – θα είστε ελεύθεροι!

 

Φυσικά για να ενισχύσετε την καθαρή σας θέση, για να ενιχύσετε την αξία του γραφείου σας, θα πρέπει να το χτίσετε σωστά. Πρέπει να δομήσετε ένα δικηγορικό γραφείο που πουλάει, δηλαδή μια δικηγορική επιχείρηση που μπορεί να γίνει μια πραγματική επιχείρηση, που να μπορεί στη συνέχεια να γίνει μεγάλη. Μια επιχείρηση που να μπορεί να παράγει εισόδημα, κέρδος, ροή και μετοχική αξία μεγαλύτερη από οποιουδήποτε άλλου δικηγόρου/επιχείρησης.

 

Για να το πετύχετε αυτό, το δικηγορικό σας γραφείο πρέπει να είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε να κάνει όλα τα παραπάνω με σύστημα και μεθοδικότητα – κάθε φορά.

 

 

Η Ιστορία των McDonalds

 

 

Θα ήθελα να σας διηγηθώ την πιο απίθανη ιστορία που σας έχουν πει ποτέ σχετικά με την επιτυχημένη ανάπτυξη μιας δικηγορικής επιχείρησης. Την ιστορία του Ρει Κροκ.

 

Αυτή τη στιγμή σας ακούω να λέτε “ Τι στην ευχή έχει να κάνει ένα φαστφουντάδικο με τη δικηγορική μου επιχείρηση; Είμαι δικηγόρος, για το όνομα του θεού!”

 

Ναι, είστε. Αλλά με το να ασκείτε το επάγγελμα όπως σας έχουν διδάξει, έχετε αποκλείσει  οποιαδήποτε δυνατότητα να επεκτείνετε τη δυναμική σας, να μιλήσετε και να βρείτε περισσότερους πελάτες και να βελτιώσετε τις υπηρεσίες σας προκειμένου να βελτιώσετε τη ζωή σας.

 

 

Η απάντησή σας βρίσκεται στην ιστορία των McDonalds.

 

 

Ο Ρει Κροκ αποκάλεσε το πρώτο του McDonalds “μια μικρή μηχανή που τυπώνει λεφτά”

Γι ‘αυτό χιλιάδες franchisors (δικαιοχρήστες) το αγόρασαν. Και ο λόγος που λειτούργησε;

 

Ο Ρει Κροκ απαίτησε συνέπεια, έτσι ώστε ένα χάμπουργκερ στη Νέα Υόρκη να είναι διαφήμιση για ένα άλλο στο Σιάτλ. Για να λέμε και του λόγου το αληθές, οπουδήποτε και αν αγόραζες ένα χάμπουργκερ από τα McDonalds το 1950, το μπιφτέκι ήταν εγγυημένο ότι ζυγίζει 45.35 γραμμάρια, με μια διάμετρο 11.10 εκατοστών. Αυτό ήταν γραμμένο στο βιβλίο οδηγιών των McDonalds.

 

Πέτυχε ο Ρει Κροκ; Το ξέρετε ότι πέτυχε! Και το ίδιο και εσείς, μόλις καταλάβετε τις μεθόδους του.

 

Το 1954, ο Ρει Κροκ έβγαζε τα προς το ζειν, πουλώντας ένα πολυμίξερ για μίλκσεϊκ. Κάποια στιγμή ένα φαστφουντάδικο  στο Σαν Μπερναντίνο, στην Καλιφόρνια, αγόρασε 6 απο τα μίξερ του, που σημαίνει ότι μπορούσε να φτιάχνει 40 μίλκσεϊκ ταυτόχρονα. Αυτό έπρεπε να το δει. Πώς είναι λογικό ένα μικρό φαστφουντάδικο σε μια άγνωστη περιοχή να παράγει τόσα μίλκσεϊκ;

 

Έτσι, πέταξε από το Σικάγο στο Λος Άντζελες, και μετά οδήγησε 60 χιλιόμετρα μέχρι το Σαν Μπερναντίνο. Κάθισε απ’ έξω από το σημείο που ήταν το σταντ και παρακολουθούσε τους πελάτες που έκαναν ουρά για να να αγοράσουν σακούλες με χάμπουργκερ.

 

Κάποια στιγμή, πλησίασε μια ξανθιά σε ένα κίτρινο κάμπριο της εποχής. Και όπως πιο μετά το περιέγραφε, “δεν ήταν το σεξ απήλ αλλά η απίστευτη απόλαυση με την οποία έτρωγε το χάμπουργκερ, η οποία έκανε την καρδιά μου να χτυπά με ενθουσιασμό”.

 

Σε πιστέψαμε, Ρει.

 

 

Πάθος, λοιπόν.

 

 

Στην πραγματικότητα, ερωτεύτηκε την τηγανητή πατάτα. Πριν το 1950, ήταν αδύνατο να αγοράσει κανείς τηγανητές πατάτες με την ίδια ποιότητα. Ο Ρει Κροκ τα άλλαξε όλα αυτά και έφερε τα πάνω κάτω. “Η τηγανητή πατάτα” έγραψε κάποτε “ θα γινόταν το αντικείμενο λατρείας μου, και η προετοιμασία της μια τελετουργία που θα έπρεπε να ακολουθηθεί αυστηρά με τον ίδιο πάντα τρόπο”.

 

Πάθος και προετοιμασία.

 

Οι πατάτες έπρεπε να είναι ακριβώς έτσι  – οι καλύτερης ποιότητας, 226 γραμμαρίων η κάθε μία από αυτές, τηγανισμένες μέχρι να γίνουν ένα χρυσαφί-καφέ χρώμα και αλατισμένες με σέικερ.

 

Μαθαίνοντας τη δουλειά αργότερα, ο Ρει συνειδητοποίησε ότι οι πατάτες με μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό βγαίνουν ζαρωμένες.

 

Έτσι ο Ρει έστειλε ομάδες από ελεγκτές, εξοπλισμένους με υδρομετρητές, ώστε να πιστοποιούν ότι οι προμηθευτές του παράγουν πατάτες με όπτιμουμ πυκνότητα 20-23%.

 

Προετοιμασία και Πάθος. Πάθος και Προετοιμασία. Δείτε αυτές τις λέξεις στο λεξικό και θα δείτε την εικόνα του Ρει Κρoκ να διαμορφώνεται μπροστά σας.

 

Καταλαβαίνετε τι έκανε; Μπορείτε να δείτε πώς μπόρεσε να πουλήσει χιλιάδες franchises? Ο Ρει Κροκ ήξερε την πραγματική αξία της καθαρής θέσης και, αντίθετα με τον Αντώνη της ιστορίας μας, εργάστηκε στην επιχείρησή του με σύστημα. Ήξερε ότι τα χάμπουργκερ δεν ήταν το προϊόν του – τα McDonalds ήταν!

 

Έτσι λοιπόν, τι χρειάζεται η δικηγορική σας επιχείρηση για να γίνει μια μικρή ή μεγάλη μηχανή παραγωγής χρήματος; Ποιο είναι το πάθος που θα σας οδηγήσει να χτίσετε μια δικηγορική εταιρεία που δουλεύει – ένα σύστημα με το κλειδί στο χέρι-, όπως του Ρει Κροκ;