Πλάνο Τακτικών: Όλα Όσα Πρέπει Να Ξέρετε

Πλάνο Τακτικών: Όλα Όσα Πρέπει Να Ξέρετε

Thursday 20 September 2018

Στα προηγούμενα άρθρα μας είδαμε την αναγκαιότητα ύπαρξης πλάνων για τα δικηγορικά γραφεία. Συγκεκριμένα, τη σημασία ύπαρξης ενός Επιχειρηματικού Πλάνου και τη σημασία ύπαρξης ενός Δικηγορικού πλάνου.

Το τρίτο και τελευταίο πλάνο που χρειάζεται να έχει κάθε δικηγόρος που θέλει να αναπτύξει την επιχείρησή του είναι το Πλάνο Τακτικών.

 

Αν το Δικηγορικό Πλάνο σας παρέχει όλα όσα χρειάζεστε ώστε να είστε συνεπής απέναντι στον πελάτη σας, το Πλάνο Τακτικών σας δείχνει ακριβώς πώς να δημιουργήσετε ένα σχεδιάγραμμα που θα “εκπαιδεύει” τον πελάτη σας ως προς τις δικές σας απαιτήσεις.

 

Το Πλάνο Τακτικών είναι ουσιαστικά ένα εγχειρίδιο λειτουργίας που περιέχει όλες τις λεπτομέρειες μιας σειράς τακτικών ενεργειών. Είναι ο οδηγός που λέει στους αρμόδιους ανθρώπους τί ακριβώς να κάνουν και πώς.

Το Πλάνο Τακτικών γίνεται η κορυφή στην πυραμίδα των γνώσεων για την επιχείρησής σας. Ποτέ ένα τέτοιο πλάνο δεν πάει χαμένο. Γίνεται οδηγός τον οποίο ακολουθούν οι υπάλληλοί σας ή νέοι συνεργάτες που έρχονται στην ομάδα και καθορίζει τις αρμοδιότητές τους. Είναι ο τρόπος με τον οποίο διαφοροποιείται τρόπος λειτουργίας της επιχείρησής σας σε σχέση με τα άλλα δικηγορικά γραφεία.

 

Αναφερόμενος σε προηγούμενο άρθρο μου, το Πλάνο Τακτικών για το πώς να φτιαχτεί ένα Big Mac περιγράφεται με κάθε λεπτομέρεια στο McDonald’s Operation Manual και τηρείται με ευλάβεια η ίδια διαδικασία από κάθε McDonald’s παράρτημα.

Για παράδειγμα, το Πλάνο Τακτικών για ένα δικηγόρο μπορεί να περιλαμβάνει οδηγίες με το πώς να συνταχθεί ένα εξώδικο. Φυσικά, κάθε δικηγόρος έχει διδαχθεί πώς να συντάσει ένα εξώδικο.

 

Αλλά αν θέλετε να ξεχωρίσετε στην συνείδηση των πελατών σας σαν εξέχουσα επιχείρηση, πρέπει να εφεύρετε τον δικό σας τρόπο να κάνετε ακόμα και τα καθιερωμένα πράγματα.

 

Πρέπει να εγείρετε συνεχώς νέες ερωτήσεις: “Πώς γίνεται αυτό;”, “Πώς γίνεται το άλλο;”.

Η ποιότητα των απαντήσεών σας θα καθορίσει πόσο αποτελεσματικά θα διακριθείτε σε σχέση με τους ανταγωνιστές σας.

 

Χρησιμοποιείστε Δείκτες Μέτρησης

Μπορείτε να μετρήσετε την πορεία των διαδικασιών που εφαρμόζετε. Χρησιμοποιείστε μερικούς δείκτες μέτρησης για να δείτε τη διαφορά της κατάστασης του πώς είναι η επιχείρησή σας σήμερα με το πώς θα είναι στο μέλλον. Αυτοί είναι οι στόχοι που θέλετε η επιχείρησή σας να πετύχει σε βάθος χρόνου.

 

Οι δείκτες μέτρησης που θα θέσετε πρέπει να περιλαμβάνουν:

– Οικονομικούς δείκτες μέτρησης

– Δείκτες μέτρησης συναισθηματικού επιπέδου (η επίδραση που έχει η άσκηση του Πλάνου Τακτικών στην συνείδηση των συνεργατών σας)

– Δείκτες μέτρησης της αποδοτικότητας

– Δείκτες μέτρησης για τους πελάτες σας (Ποιοί είναι; Γιατί έρχονται σε εσάς; Tί τους προσφέρετε που δεν το κάνουν οι ανταγωνιστές σας;)

– Δείκτες μέτρησης για το ανθρώπινο δυναμικό που απασχολείται στο γραφείο σας (Πώς αναπτύσσεται; Πώς εξελίσσονται οι εργαζόμενοι μέσα στην επιχείρησή σας; Πώς εκπαιδεύετε τους εργαζομένους σας μέσα στην επιχειρήσή σας ώστε να μαθαίνουν πράγματα που δεν θα μπορούσαν να μάθουν αλλού;)

 

Όλοι αυτοί οι δείκτες μέτρησης για την επιχείρησή σας αντικατοπτρίζουν:

  1. Την θέση που θα έχει το Πλάνο Τακτικών στο μυαλό των πελατών σας, συνεργατών σας, επενδυτών σας και
  2. Πώς σκοπεύετε να κατακτήσετε την επιθυμητή θέση μέσα από τις διαδικασίες που χρησιμοποιείτε.

 

Οι παραπάνω δείκτες μέτρησης περιγράφουν πώς θα διαμορφωθεί η διοίκηση της επιχείρησής σας και τί είδους διαδικασίες πρέπει να αναπτυχθούν έτσι ώστε όπως και στην περίπτωση των υπευθύνων των McDonald’s, οι υπεύθυνοι του δικηγορικού σας γραφείου να μπορούν να παράγουν αποτελέσματα για τα οποία θα λογοδοτήσουν στους ανωτέρους τους.

 

Οφέλη Χρήσης Του Τριγώνου Των Πλάνων

Τώρα που έχουμε δει αναλυτικά τι περιλαμβάνει το πλάνου του τριγώνου ξεχωριστά, μπορούμε να συνοψίσουμε στο ότι η εφαρμογή τους θα σας βοηθήσει να καταλάβετε:

  • Ποιες θα είναι οι ακριβείς κινήσεις σας όταν τεθούν σε εφαρμογή τα σχέδιά σας
  • Πότε θα εφαρμοστούν
  • Πόσα χρήματα θα βγάλετε

…. Και πολλά πολλά άλλα.

 

Αυτοί είναι οι πρωταρχικοί σκοποί των τριών πλάνων:

  1. Να καθορίσετε επακριβώς τι χρειάζεται να γίνει ώστε ο δικηγόρος να πετύχει επαγγελματικά και
  2. Να καθορίσετε τα συγκεκριμένα βήματα μέσω των οποίων θα έρθει η επιτυχία.

 

Πρώτα πρέπει να γίνει αυτό, μετά το άλλο. Ένα, δύο, τρία. Με το να έχετε υπό έλεγχο τις διαδικασίες, βήμα βήμα, μπορείτε να είστε σίγουροι αν είστε στο σωστό δρόμο.

Γι’ αυτό χρειάζεται πλάνο.

 

Έτσι δημιουργείται μια διαδικασία με βάση την οποία μπορείτε να μετρήσετε την απόδοσή σας.

 

Το να μην δημιουργήσετε μια τέτοια διαδικασία είναι σαν να πετάτε ένα καλαμάκι στην μέση ενός τυφώνα. Ποιος ξέρει πού θα καταλήξει το καλαμάκι?

Καταλαβαίνετε τί ακριβώς εννοώ?

 

Πολλοί δικηγόροι δικαιολογούν την έλλειψη δράσης τους ως επιχειρηματίες με το επιχείρημα ότι το “επιχειρείν” δεν είναι ευγενές επάγγελμα και είναι και αντιεπαγγελματικό το να σκέφτονται την άσκηση της νομικής με επιχειρηματικούς όρους.

 

Καθώς οι δικηγόροι δεν έχουν διδαχθεί πώς να σκέφτονται σαν επιχειρηματίες, είναι μονίμως “τσακωμένοι” με τους επιχειρηματίες. Αυτό γίνεται περισσότερο εμφανές στα μεγάλα δικηγορικά γραφεία όπου οι επιχειρηματίες (επενδυτές, μέτοχοι κλπ.) προσπαθούν να ελέγξουν τους δικηγόρους.

 

Στο επόμενο άρθρο μας θα σας εισάγω στην έννοια της “Οδύσσειας της Στρατηγικής” και της Διοίκησης. Μείνετε συντονισμένοι.