Περί Πλάνου

Περί Πλάνου

Thursday 30 August 2018

Αυτός που κάθε μέρα προετοιμάζει την ημέρα του και ακολουθεί το πλάνο που ετοίμασε, έχει μια κλωστή που θα τον οδηγήσει στο λαβύρινθο της πολυάσχολης ζωής. Αλλά εκεί που δεν υπάρχει πλάνο, όπου ο χρόνος παραδίδεται απλά στη στιγμή, το χάος έρχεται σύντομα.

-Βίκτωρ Ουγκό

 

Στο παλαιότερό μας post των δύο φίλων, του Κώστα και της Ελένης, είδαμε ότι ένα κομμάτι που κατέστρεψε τη σχέση τους ήταν η απουσία πλάνου.

 

Κάθε δικηγόρος που ξεκινά το γραφείο του πρέπει να έχει ένα πλάνο. Κανονικά δεν θα πρέπει ούτε καν να βλέπετε πελάτες χωρίς πλάνο. Αλλά. όπως ο Κώστας, οι περισσότεροι δικηγόροι δεν έχουν.

 

Ο δικηγόρος που δεν έχει όραμα είναι απλά κάποιος που πάει στη δουλειά κάθε μέρα. Κάποιος που απλώς δουλεύει, δουλεύει, δουλεύει. Είναι πολυάσχολος και δεν έχει χρόνο. Μπορεί να βγάζει χρήματα, μπορεί και να φυτοζωεί. Μπορεί να έχει ζωή, μπορεί και όχι. Αφήνει πράγματα στη τύχη τους χωρίς να έχει έλεγχο.

 

Το πλάνο λέει σε όλους, δικηγόρους, βοηθούς, γραμματείς και κλητήρες, πελάτες και υποψήφιους πελάτες, πως κάνουμε τα πράγματα στο γραφείο. Το πλάνο δίνει την κατεύθυνση και το στόχο καθώς και τη διαδικασία με την οποία θα φτάσουμε στο στόχο.

 

Το πλάνο σας βοηθά να οργανώσετε απλές εργασίες σε λειτουργίες, και κατόπιν βοηθά τους ανθρώπους σας να πιάσουν τη λογική αυτών των λειτουργιών. Αυτό βοηθά στο να ενσωματώνετε πιο γρήγορα νέους υπαλλήλους, επίσης.

 

Υπάρχουν πολλά βιβλία γύρω από το θέμα του μάνατζμεντ ενός δικηγορικού γραφείου, αλλά τα περισσότερα σας κάνουν απλώς, καλύτερους δικηγόρους. Εγώ θέλω να σας μάθω κάτι που κανείς δεν σας έχει μάθε μέχρι τώρα: πώς να είστε μάνατζερ και επιχειρηματίας.

 

Το Τρίγωνο Των Πλάνων

Όπως είπαμε και σε προηγούμενο blog post κάθε δικηγορικό γραφείο είναι μια εταιρία.

 

Το πρόβλημα με τις επιχειρήσεις που ανήκουν σε δικηγόρους είναι ότι εξαρτώνται από τους δικηγόρους. Και αυτό οφείλεται στο ότι δημιουργούνται από έναν «τεχνίτη» ο οποίος τυγχάνει να γνωρίζει μόνο αυτό – τη δικηγορία, και τίποτα άλλο.

 

Αν έχετε ανοίξει ένα γραφείο, το έχετε σίγουρα διαμορφώσει σύμφωνα με εσάς, και εξαρτάται από εσάς. Η διαφορά με την δικηγορική εταιρία είναι ότι η εταιρία εξαρτάται από διάφορους άλλους ανθρώπους συν ένα σύστημα με το οποίο η εταιρία κάνει ό,τι κάνει. Μόλις η επιχείρησή σας γίνει εταιρία, μπορείτε να την κλωνοποιήσετε και να τη μετατρέψετε σε κάτι μεγαλύτερο.

 

Ας πάρουμε σαν παράδειγμα της εικονικής δικηγορικής εταιρίας Παπαγεωργίου και Συνεργάτες. Οι πελάτες δεν έρχονται ζητώντας τον κο Παπαγεωργίου. Παρόλο που είναι ένας από τους καλύτερους δικηγόρους για αυτό που κάνει, ο κος Παπαγεωργίου μπορεί να χειριστεί μόνο συγκεκριμένες υποθέσεις κάθε μέρα. Παρόλα αυτά θέλει να προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες που μπορεί στους πελάτες του και στην περιοχή του.

 

Εάν έχει ένα σύστημα με το οποίο λειτουργεί – ένα σύστημα όπου ο κάθε πιστοποιημένος «τεχνίτης» μπορεί να δουλέψει – έχει δημιουργήσει μια επιχείρηση η οποία μπορεί να κλωνοποιηθεί, να μεγαλώσει, να ανοίξει παραρτήματα, να βγει στο εξωτερικό – οι προοπτικές είναι ατελείωτες.

 

Ο κος Παπαγεωργίου μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες οι οποίες απαιτούν τις οδηγίες τους του, όχι τη παρουσία του – σε εκατοντάδες διαφορετικά σενάρια. Μπορεί να ανοίξει δεκάδες εταιρίες υπο την επωνυμία του, χωρίς να τον χρειάζεται καμία, εκτός από το να είναι ο επιχειρηματίας πίσω από αυτές.

 

Θα θέλατε λοιπόν να γίνει το δικηγορικό σας γραφείο μια μεγάλη επιχείρηση; Η παρουσία πλάνου είναι κρίσιμη για να απαντηθεί αυτή η ερώτηση. Οτιδήποτε και αν αποφασίσετε θα πρέπει να επικοινωνείται μέσω του πλάνου σας, το οποίο στην ουσία είναι τρία πλάνα σε ένα (!) και είναι τα ακόλουθα:

  1. Το επιχειρηματικό σας πλάνο
  2. Το πλάνο της δικηγορίας σας
  3. Το πλάνο των τακτικών κινήσεών σας

 

Δείτε το σχήμα κάτωθι:

 

Στο επόμενο blog post θα αναλύσουμε το πρώτο κομμάτι του πλάνου – το επιχειρηματικό.

Μείνετε συντονισμένοι!